Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zezwolenia na przetwarzanie odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-25 08:53:33
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy
Osoba kontaktowa
Krzysztof Derejsabicz
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok.302 i 303
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok.302 i 303
Telefon kontaktowy
95-759-20-45
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna – zezwolenie na przetwarzanie odpadów.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok.302 i 303
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok.302 i 303
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów:
- sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
- określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu,
- oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy o odpadach, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
- czytelny podpis
lub
- według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Dokumenty wymagane do wniosku:
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za udzielone zezwolenie,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie),
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko o ile jest wymagana,
- Pozwolenie wodnoprawne lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia wodnoprawnego, o których mowa w art. 388 ust 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, o ile wydanie pozwolenia wodnoprawne lub zgłoszenia wodnoprawnego jest wymagane.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
- Opłata skarbowa w wysokości 616,00 za wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów.
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Odpady przewidziane do przetwarzania winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów.
UWAGA!
Od 1 stycznia 2018 r. do wniosku należy dołączyć pozwolenie wodnoprawne lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia wodnoprawnego, o których mowa w art. 388 ust 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, o ile wydanie pozwolenia wodnoprawne lub zgłoszenia wodnoprawnego jest wymagane.
Podstawa prawna
Art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.