Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zakładanie i rejestracja stowarzyszeń zwykłych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Spraw Społecznych i Koordynacji Projektów
Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:01
Termin załatwienia
7 dni ( art 40 a, ust. 2 ) od dnia wpływu wniosku na: - wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych lub - wezwanie do uzupełnienia braków we wniosku lub - złożenie do Sądu wniosku o zakazanie założenia stowarzyszenia
Osoba kontaktowa
Patrycja Harasimowicz
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Spraw Społecznych
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
Telefon kontaktowy
95 759 20 29
Adres e-mail
p.harasimowicz@powiatslubicki.pl
Sposób załatwienia
- Przyjęcie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych nadzorowanych przez Starostę Słubickiego
- Po wpisaniu stowarzyszenia zwykłego do ewidencji istnieje możliwość wystąpienia do organu nadzoru o wydanie zaświadczenia potwierdzającego utworzenie stowarzyszenia zwykłego.
UWAGA!
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
Z uwagi na krótki termin rozpatrzenia wniosku, wskazane jest przed złożeniem wniosku skonsultowanie przygotowanych dokumentów z pracownikiem wydziału.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Spraw Społecznych
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (oryginał) zawierający dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL: przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/członków Zarządu/członków Komisji Rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie) oraz adres siedziby Stowarzyszenia.
- Regulamin stowarzyszenia (oryginał), określający jego nazwę, cel/e, teren i środki działania, siedzibę, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, sposób rozwiązania stowarzyszenia oraz w zależności od typu regulacji wybranych przez założycieli - zapisy stanowiące o:
a) przedstawicielu reprezentującym stowarzyszenie lub
b) zarządzie Stowarzyszenia (tryb jego wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych) lub
c) zarządzie i komisji rewizyjnej (tryb wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności uchwał Zarządu, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych). - Lista wszystkich członków założycieli zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy (oryginał).
- Protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie) i o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia (oryginał).
Dokumenty wymienione w pkt 1,2 podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie Zarządu.
Dokument wymieniony w pkt 4 podpisuje przewodniczący zebrania założycielskiego.
Czas realizacji
Jeśli złożony wniosek spełnia wszystkie wymogi formalne, dokonamy wpisu w ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku. Jeżeli wniosek zawiera braki, wezwiemy likwidatora stowarzyszenia do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 14 dni spowoduje jego bezskuteczność.
O wpisaniu informacji o likwidacji stowarzyszenia albo bezskuteczności wniosku o wpis do ewidencji, powiadomimy niezwłocznie likwidatora stowarzyszenia.
Opłaty
Brak
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy nie dokonamy wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia jego braków, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (t. j. - Dz.U. z 2017 r., 210 )