Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzewDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzewSzczegóły informacji
Zezwolenie na usunięcie drzew
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-29 14:13:41
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa
Krzysztof Derejsabicz, Klaudia Kamińska
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 301, 302
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 301, 302
Telefon kontaktowy
95 777-02-51, 95 777-02-52
Adres e-mail
OqkvUg+bw6I5YylDAfkLIHmm0x7EAU87nioAF14DPmSbuHehtZ/kK8qSG58zUrSbrEnK8VL/uAu2JDoVeMljg6pOl7o5Lp4MKGmcRLYtrwddjUvHOOMnOdpHf3bAYhhZrVF0wvp3MzGN2uBVBChm9ajGzHjVObmBFfR6Kyr22AIHQkNV2lGcNWp1rNk6pvyD
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna – zezwolenie na usunięcie drzew.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 301, 302
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 301, 302
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew:
- sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
- dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy lub pieczęć nagłówkowa oraz adres zamieszkania lub siedziby firmy,
- adres nieruchomości (nr ewid. działki, obręb) z której mają/(ma) być usunięte drzewa/o,
- tytuł prawny władania ruchomością (podać formę władania, nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń, o którym mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie przyrody),
- nazwa gatunku drzew wnioskowanych do usunięcia,
- obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm,
- określenie przyczyny usunięcia drzew,
- termin zamierzonego usunięcia drzew,
- wskazanie, czy usunięcie drzew wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- czytelny podpis,
lub
- według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Załączniki wymagane do wniosku:
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 kodeksu cywilnego,
- oświadczenie zarządu o udostępnieniu informacji zamiaru złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew w przypadku wniosków składanych przez spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
(Oświadczenia o których mowa w pkt 1) i pkt 2) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań) - zgoda właściciela nieruchomości na której rosną drzewa przeznaczone do usunięcia, w przypadku gdy osoba lub podmiot występujący z wnioskiem nie jest właścicielem, jeżeli jest wymagana,
- rysunek lub mapa, określające usytuowanie drzew w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących na tej nieruchomości, w przypadku wniosku, który nie dotyczy planowanej inwestycji,
- projekt zagospodarowania działki lub terenu, w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane - określający usytuowanie drzew w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych projektowanych na tej nieruchomości, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane,
- projekt planu nasadzeń zastępczych lub projekt planu przesadzenia drzew, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki/terenu wraz z informacją o liczbie, gatunku lub odmianie drzew oraz planowanym terminie ich wykonania, jeżeli wnioskodawca planuje posadzenie/przesadzenie drzew,
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
- Za wydanie zezwolenia na usuniecie drzew nie pobiera się opłaty skarbowej,
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika,
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji sprzeciwu wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Starosta jest organem właściwym do udzielenie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy - z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu.
Podstawa prawna
Art. 83 i 90 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.