Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Słubicach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Pierwsza rejestracja pojazdu zabytkowego.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-21 18:36:19 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Podstawa prawna:
Art. 72, 73 i 74 ust. 2 i art. 75 ustawy z dnia 20 czerwca  1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 108,  poz. 908 z późn. zm. ) § 2 ust 1 i ust 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (t. j. Dz. U. Z 2007r. Nr 186, poz. 1322).
Wymagane dokumenty:
Wniosek o rejestrację.
Druki do pobrania i wypełnienia:

Wniosek o rejestrację pojazdu
Upowaznienie.
Załączniki:
-         dowód własności pojazdu,
-         dowód rejestracyjny lub stosowne oświadczenie,
-         karta pojazdu, jeżeli została wydana,
-         uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu , jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków,
a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami,
-         zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu zabytkowego oraz protokół z oceny jego stanu technicznego,
-         w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania oraz kopia dowodu osobistego osoby udzielającej pełnomocnictwa.
Do wglądu:
-         dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu i dokument ze zdjęciem np. prawo jazdy, paszport – w przypadku osób fizycznych,
-         wypis z aktualnego wyciągu KRS i REGON - w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną,
-          zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą;
-         ubezpieczenie OC do wglądu;
Wysokość opłat:
·              54 zł - dowód rejestracyjny. 
·              13,50 zł - pozwolenie czasowe. 
·              12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych. 
·              18,50 zł - nalepka kontrolna. 
·              100 zł - tablice zabytkowe na samochód - dwie sztuki. 
·              50 zł - tablice zabytkowe na motocykl - jedna sztuka.
·              0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego.
·              0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
·              0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego.
·              0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie nalepki kontrolnej.
Podstawy prawne naliczania opłat:
-        Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 22 grudnia 2003r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U.  Nr 230, poz. 2302 ze zmianami).
-        Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 grudnia 2009r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. nr 210 poz. 1626).
Termin:
Do 30dni.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Starosty Powiatu Słubickiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:
Informację o nowo zamówionym dowodzie rejestracyjnym, można sprawdzić tutaj, podając numer rejestracyjny i ostatnie pięć znaków z numeru VIN (nadwozia/podwozia) lub ramy pojazdu (pozycje A i E w dokumentach rejestracyjnych pojazdu wydawanych po 10.09.2004 r.).

Załączniki