Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Słubicach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Utrata - kradzież, wymiana tablic rejestracyjnych.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-21 17:40:16 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Podstawa prawna:
Art. 75 ust. 2  ustawy z 20 czerwca  1997r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 108,  poz. 908 z późn. zm.) §12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (t. j. Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wymianę tablic.
Druk do pobrania i wypełnienia:
Wniosek o wydanie wtórnika
Upowaznienie
Załączniki:
-         dowód rejestracyjny,
-          karta pojazdu, jeżeli została wydana
-     stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych  zeznań – w przypadku zagubienia tablic
-          zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzający zgłoszenie kradzieży tablic(y) rejestracyjnych.
-          tablice rejestracyjne – przy wymianie.
-         w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego
z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania oraz kopia dowodu osobistego osoby udzielającej pełnomocnictwa.
 
Do wglądu:
-         dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu i dokument ze zdjęciem np. prawo jazdy, paszport – w przypadku osób fizycznych,
-         wypis z aktualnego wyciągu KRS i REGON – w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną,
-         zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
-         ubezpieczenie OC.
 
Wysokość opłat:
54,00 zł - dowód rejestracyjny. 
12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.
18,50 zł - nalepka kontrolna. 
80 zł - tablice rejestracyjne na samochód - dwie sztuki. 
40 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - jedna sztuka. 
40 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - jedna sztuka. 
30 zł - tablice rejestracyjne na motorower - jedna sztuka. 
1000 zł - tablice rejestracyjne indywidualne - dwie sztuki. 
0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego.
0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego.
0,50 zł opłata ewidencyjna za wydanie nalepki kontrolnej.
Podstawy prawne naliczania opłat:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z 22 grudnia 2003r. w sprawie wysokości opłat
za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U.  Nr 230, poz. 2302  z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 grudnia 2009r.
w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. nr 210 poz. 1626).
Termin:
Niezwłocznie –  po przedłożeniu wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp.,
za pośrednictwem Starosty Powiatu Słubickiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:

Jeżeli z oddanych tablic (tablicy) można odczytać numer rejestracyjny, istnieje możliwość wydania wtórnika tablic o dotychczasowym numerze (dotyczy tylko tablic wykonanych według nowego wzoru).
·         Na czas wykonania wtórnika tablic, na wniosek właściciela, można wydać tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe.
 

Załączniki