Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
e-URZĄD
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-20 07:38:23 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest gotowa przyjmować dokumenty 24h/365dni.
...Aby umożliwić wnoszenie pism w postaci elektronicznej, urząd udostępnił Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP).
Dokumenty mogą wpływać do urzędu poprzez przeglądarkę internetową w postaci elektronicznych wniosków (e-formularzy), bądź w postaci wniosków z załącznymi dokumentami (np. w formacie *.doc, *.rtf, *.pdf, *.jpeg).
W skład skrzynki podawczej wchodzi moduł bezpieczeństwa HSM odpowiedzialny za generowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dokumentu. Poświadczenia odbioru są podpisywane kluczem prywatnym urzędu zdeponowanym w bezpiecznym obszarze tego modułu, co zapewnia ich pełną wiarygodność. Usługa poświadczenia odbioru korzysta również z mechanizmów znakowania czasem określającym tzw. datę pewną przyjęcia dokumentu.Dokumenty mogą wpływać do urzędu poprzez przeglądarkę internetową w postaci elektronicznych wniosków (e-formularzy), bądź w postaci wniosków z załącznymi dokumentami (np. w formacie *.doc, *.rtf, *.pdf, *.jpeg).
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest gotowa przyjmować dokumenty 24h/365dni.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest zgodna z " Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.09.2005 w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym".
Dostęp do informacji o stanie załatwienia spraw złożonych przez interesanta za pośrednictwem ESP realizowany jest jako jedna z uslug Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (EBOI) - modułu Elektronicznego Obiegu Dokumentów. Interesant może samodzielnie założyc konto gdzie za pomocą nadanego przez siebie loginu i hasła może się zalogowac na stronie internetowej EBOI. Następnie z poziomu przeglądarki internetowej może śledzić postęp pracy urzędu z własnymi, złożonymi sprawami oraz przesłac nowe wnioski za pośrednictwem udostępnionych e-formularzy (których dostępność będzie sukcesywnie rozbudowywana) lub jako załącznik podłączony do wniosku.
Wszystkie wnioski składane przez interesanta muszą zostać podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu. Wnioski niepodpisane zostaną automatycznie odrzucone.