Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wpis do rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych oraz zwierząt niebezpiecznych dla życia i zdrowia ludzi
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-25 11:01:03
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni
Osoba kontaktowa
Paula Heppner-Tyrańska
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 302 i 303
Telefon kontaktowy
95-759-20 45
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Zaświadczenie – o dokonanym wpisie, zmianie lub wykreśleniu
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok. 302
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wpis, wykreślenie z rejestru lub zmianę danych w rejestrze u zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych oraz zwierząt niebezpiecznych dla życia i zdrowia ludzi
- sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
- dane wnioskodawcy: imię, nazwisko i adres albo nazwa i siedziba posiadacza lub prowadzącego hodowlę:
- adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli:
- liczba zwierząt posiadanych lub hodowanych: Nazwa gatunku w języku łacińskim i polskim jeżeli polska nazwa istnieje:
- data i miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia - jeśli data dzienna nie jest znana należy podać przypuszczalny zakres lat w których zwierzę się urodziło:
- data wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia:
- płeć zwierzęcia jeśli jest możliwa do ustalenia:
- opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane:
- cel przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia:
- data, numer i rodzaj dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia,
- czytelny podpis,
- w przypadku wniosku o wykreślenie z rejestru: numer wpisu do rejestru
oraz przyczynę wykreślenia.
oraz przyczynę wykreślenia.
lub
2) według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
- Dokumenty wymagane do wniosku:
1) kopia dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia,
- kopia zezwolenia na import zwierzęcia do kraju, albo
- kopia zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
- kopia dokumentu wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzającego, albo urodzenie zwierzęcia w hodowli,
- innego dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia
2) kopia zezwolenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na odstępstwa
od zakazów,
od zakazów,
3) oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej
w wysokości 17,00 zł,
w wysokości 17,00 zł,
4) dowód wniesionej opłaty skarbowej
- za wniosek o wpis do rejestru – 26,00zł,
- za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru – 17,00 złCzas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni
Opłaty
- Opłata skarbowa w wysokości 26,00 zł za wpis do rejestru zwierząt za każdy gatunek bez względu na ilość okazów Opłata nie jest pobierana za zmiany w dokonywanych wcześniej wpisach ani za wykreślenie z rejestru),
- Opłata skarbowa a wysokości 17,00zł za wydanie zaświadczenia o dokonanych wykreśleniach lub zmianach w rejestrze
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
- Opłatę skarbową nalezy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach:
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia
lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu zagranicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.
lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu zagranicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.
2. Wniosek o dokonanie stosownego wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście (prezydentowi miasta) w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.
3. Obowiązek zgłoszenia do rejestru nie dotyczy:
a) ogrodów zoologicznych,
b) podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie handlu żywymi zwierzętami gatunków chronionych,
c) czasowego przetrzymywania zwierząt w celu ich leczenia i rehabilitacji.
Podstawa prawna
Art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody