Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zaświadczenie o samodzielności lokalu
Wydział: Wydział Administracji Architektonicznej i Budowlanej
Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:00
Termin załatwienia
Siedem dni
Osoba kontaktowa
Ewa Daniszewska, Adam Franczak, Małgorzata Ignatowicz, Aleksandra Pawełkiewicz, Marta Wychudzka, Ewa Kułaczkowska, Roksana Jaszczuk Barbara Warzecha, Katarzyna Fryzowska
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
Godziny przyjęć Interesantów:
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:3
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:3
Telefon kontaktowy
95 777 0230; 95 777 0231; 95 777 0232; 95 777 0233; 95 777 0234
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Zaświadczenie wydaje się na żądanie osoby ubiegającej się o nie. W przypadku złożenia wniosku o wydanie ww. zaświadczenia organ sprawdza kompletność dokumentów. W przypadku braków, wzywa Inwestora do uzupełnienia ww. braków. W przypadku nieuzupełnienia wydaje się postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 4, 7, 8, 9
Godziny przyjęć Interesantów:
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:30
poniedziałek 9:00-16:00
środa i piątek 8:00-15:30
Wymagane Dokumenty
- kopie rzutów odpowiedniej części budynku z jednoznacznie zaznaczonym lokalem i pomieszczeniem/ami przynależnym/i;
- inwentaryzacja części budynku, z zaznaczonym lokalem i pomieszczeniami przynależnymi po ścianach trwałych;
- dokument poświadczający o zakończeniu budowy (nie stosuje się do budynków istniejących przed dniem 1 stycznia 1995 r. lub wybudowanych na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przed tą datą) ;
- szkice – rysunek przedstawiający rzut lokalu z jednoznacznie zaznaczonym układem i opisem pomieszczeń oraz oświadczeniem osoby posiadającej stosowne uprawnienia z podaniem daty sporządzonej inwentaryzacji oraz daty wybudowania budynku 3);
- pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wys. 17,00 PLN (siedemnaście złotych 00/100);
Czas realizacji
Siedem dni
Opłaty
Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej za każde zaświadczenie o samodzielności lokalu niemieszkalnego - 17,00 zł
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o stwierdzeniu samodzielności lokalu służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 7 dni od daty otrzymania.
Uwagi
- Zaświadczenia o samodzielności lokali wydawane są na podstawie danych
i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę. - Niezbędne informacje i materiały:
- określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym lub zmianą sposobu użytkowania);
- czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz oznaczenie lokalu i pomieszczeń przynależnych po ścianach trwałych, dodatkowo rysunki należy opisać podając położenie lokalu (miejscowość, ulica, nr porządkowy, nr ewid. działki, kondygnacja budynku);
- dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu poświadczającego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków wybudowanych na podstawie pozwolenia wydanego przed dniem 1 stycznia 1995 r. – należy podać rok zakończenia budowy;
- oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i nie zostały wprowadzone żadne zmiany;
- Gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji budowlanej, opisanej w punkcie 2.b) kopie rysunków mogą być zastąpione:
- inwentaryzacją fragmentu budynku, zawierającą:rzuty poziome kondygnacji, bądź fragmentu kondygnacji
- w obrębie jednego segmentu, klatki, itp. z opisem pomieszczeń, oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych, z podaniem powierzchni użytkowej lokalu z rozbiciem na poszczególne pomieszczenia;
- opis w niezbędnym zakresie, m.in. wyposażenie w instalacje;
Inwentaryzację lokalu powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe – uprawnienia budowlane lub rzeczoznawca majątkowy.
Rysunki muszą być opatrzone dodatkowym oświadczeniem - złożonym przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia, potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki lokalu samodzielnego, określonego w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali.
Wszystkie oświadczenia powinny posiadać datę i podpis, złożone w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej;
Ustawa o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 r.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Słubicki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Małgorzata Pawłowicz-Wiktor |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-01-31 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Daniszewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-09-30 10:50:23 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Ewa Daniszewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-10-30 12:08:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Adam Franczak |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-01-02 09:46:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 7071 raz(y) |