ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-03-25 13:47:24

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Osoba kontaktowa

Krzysztof Derejsabicz

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302 i 303 

Telefon kontaktowy

95-759-20 45

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Decyzja administracyjna – zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów


 

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302 
 

Wymagane Dokumenty

WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów:
1) sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
-           dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy lub pieczęć nagłówkowa oraz adres zamieszkania lub siedziby firmy,
-           adres nieruchomości (nr ewid. działki, obręb) z której mają/(ma) być usunięte drzewa/o i krzewy, 
-           tytuł prawny władania ruchomością  (podać formę władania, nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń, o którym mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie przyrody),
-           nazwa gatunku drzew lub krzewów wnioskowanych do usunięcia,
-           obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm,
-           wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew w m2,
-           określenie przyczyny usunięcia drzew i krzewów,
-           termin zamierzonego usunięcia drzew i krzewów,
-           wskazanie, czy usunięcie drzew i krzewów wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej,
-           czytelny podpis
lub
2)         według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  • Załączniki wymagane do wniosku:
-           oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 kodeksu cywilnego,
-           oświadczenie zarządu o udostępnieniu informacji zamiaru złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów w przypadku wniosków składanych przez spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
Oświadczenia o których mowa w pkt 1) i pkt 2) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
-           zgoda właściciela nieruchomości na której rosną drzewa i krzewy przeznaczone
do usunięcia, w przypadku gdy osoba lub podmiot występujący z wnioskiem nie jest właścicielem, jeżeli jest wymagana,
-           rysunek lub mapa, określające usytuowanie drzew i krzewów w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących na tej nieruchomości, w przypadku wniosku, który nie dotyczy planowanej inwestycji,
-           projekt zagospodarowania terenu, w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.  – Prawo budowlane - określający usytuowanie drzew i krzewów w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych projektowanych na tej nieruchomości, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane,
-           projekt planu nasadzeń zastępczych lub projekt planu przesadzenia drzew i krzewów, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki/terenu wraz z informacją o liczbie, gatunku lub odmianie drzew i krzewów oraz planowanym terminie ich wykonania, jeżeli wnioskodawca planuje posadzenie /przesadzenie drzew
i krzewów,
-           decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą  z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska  w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona
na wniosek realizującego przedsięwzięcie.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Opłaty

  • Za wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów nie pobiera się opłaty skarbowej
  • Opłata w  wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
  • Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Uwagi

Starosta jest organem właściwym do udzielenie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy - z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu.

Podstawa prawna

Art. 83 i 90 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody.
                                                                 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony