Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na transport odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na transport odpadówSzczegóły informacji
Zezwolenia na transport odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-25 09:28:36
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa
Krzysztof Derejsabicz, Żaneta Samuel
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303
Telefon kontaktowy
95-759-20-45
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna – zezwolenie na transport odpadów.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na transport odpadów:
- sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do transportu,
- oznaczenie obszaru prowadzenia działalności,
- wskazanie sposobu i środków transportu odpadów,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie transportu odpadów,
- przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie transportu odpadów,
- czytelny podpis,
lub
- według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Dokumenty wymagane do wniosku:
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia na transport odpadów,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
- Opłata skarbowa w wysokości 616,00 za wydanie zezwolenia na transport odpadów.
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
- Odpady przewidziane do transportu winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów.
- Zezwolenie na transport odpadów wydaje starosta właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady albo regionalny dyrektor ochrony środowiska dla przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zamkniętych w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Zezwolenia na transport odpadów, zachowują ważność na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym.
Podstawa prawna
Art. 233 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w związku z art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.).