ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na transport odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na transport odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenia na transport odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-03-25 09:28:36

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Osoba kontaktowa

Krzysztof Derejsabicz, Żaneta Samuel

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303 

Telefon kontaktowy

95-759-20-45

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Decyzja administracyjna – zezwolenie na transport odpadów.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok 302 i 303

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na transport odpadów:
  1. sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do transportu,
  • oznaczenie obszaru prowadzenia działalności,
  • wskazanie sposobu i środków transportu odpadów,
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie transportu odpadów,
  • przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie transportu odpadów,
  • czytelny podpis,
lub
  1. według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
    Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Dokumenty wymagane do wniosku:
  • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia na transport odpadów,
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia  opłaty skarbowej. 

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa w wysokości 616,00 za wydanie zezwolenia na transport odpadów.
  2. Opłata w  wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Uwagi

  • Odpady przewidziane do transportu winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów.
  • Zezwolenie na transport odpadów wydaje starosta właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady albo regionalny dyrektor ochrony środowiska dla przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zamkniętych w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
  • Zezwolenia na transport odpadów, zachowują ważność na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym.

Podstawa prawna

Art. 233 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach w związku z art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony