ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie pozwolenia na budowęDrukuj informacjęSprawa: Wydanie pozwolenia na budowę

Szczegóły informacji

Wydanie pozwolenia na budowę

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Administracji Architektonicznej i Budowlanej

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:01

Termin załatwienia

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu zgodnie z art. 35 ust.8 Prawa budowlanego.

Osoba kontaktowa

Ewa Daniszewska, Adam Franczak, Marta Łuczak, Małgorzata Ignatowicz, Aleksandra Pawełkiewicz, Marta Wychudzka, Stefania Karbowiak

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 7, 8, 9

Telefon kontaktowy

95 759 2070 , 95 759 20 31, 95 759 2030

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie w pierwszej kolejności sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Inwestora do uzupełnienia wniosku w terminie do 14 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
 
Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego właściwy organ sprawdza:
1)   zgodność projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2)   zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
3) kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b, oraz zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7;
4)   wykonanie - w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, o którym mowa w art. 20 ust. 2, także sprawdzenie projektu - przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia - zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7.
W razie stwierdzenia naruszeń w powyższym zakresie właściwy organ nakłada postanowieniem obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości, określając termin ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 7, 8, 9

Wymagane Dokumenty

  1. wniosek na obowiązujących drukach podpisany przez wszystkich Inwestorów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk dostępny na stronie internetowej lub w urzędzie). Pełnomocnictwo przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury);
  2. oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w oryginale wypełnione na obowiązujących drukach określonych przepisem prawa (druk dostępny na stronie internetowej lub w urzędzie);
  3. cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami i decyzjami wymaganymi przepisami szczegółowymi wraz z zaświadczeniem projektantów o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień opracowania projektu budowlanego; 
  4. zaświadczenie projektanta/projektantów o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień opracowania projketu budowlanego;
  5. decyzja o warunkach zabudowy- ostateczna i oryginalna lub potwierdzona za zgodność kopii z oryginałem przez organ wydający;

Czas realizacji

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
 
Wnioskodawca w przypadku braków formalnych zastaje wezwany do ich usunięcia. Nieusunięcie braków we wniosku wskazanych w wezwaniu w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
 
Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu zgodnie z art. 35 ust.8 Prawa budowlanego.

Opłaty

Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę podlega opłacie skarbowej zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej. Opłatę skarbową uiszcza się na konto:
Gmina Słubice
ul. Akademicka 1; 69-100 Słubice
28 8371 0009 0009 1936 2000 0010 
Potwierdzenie uiszczenia opłaty przedkłada się wraz ze składanym wnioskiem

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogłoszona ustnie-od dnia jej ogłoszenia stronie zgodnie z art. 129 §1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo  budowlane 
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony