Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właścicielaDrukuj informacjęSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właścicielaSzczegóły informacji
Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właściciela
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:09
Termin załatwienia
Do 30 dni.
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
Załączniki:
- w przypadku złomowania pojazdu:
- zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do demontażu lub o przyjęciu do demontażu niekompletnego pojazdu – w przypadku złomowania pojazdu w kraju,
- dokument potwierdzający złomowanie pojazdu za granicą (wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego),
- dowód rejestracyjny.
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne.
- w przypadku kradzieży pojazdu:
- oświadczenie złożone przez wnioskodawcę pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia
- dowód rejestracyjny.
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
- w przypadku udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
- dowód rejestracyjny.
- kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne.
- dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań,o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U Nr 132 poz. 622 z późn. zm.).
- w przypadku wywozu pojazdu z kraju:
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicą.
- stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą.
- dowód rejestracyjny pojazdu
- karta pojazdu jeżeli była wydana.
- tablice rejestracyjne.
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania oraz kopia dowodu osobistego osoby udzielającej pełnomocnictwa.
Do wglądu:
- dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu i dokument ze zdjęciem np. prawo jazdy, paszport – w przypadku osób fizycznych,
- wypis z aktualnego wyciągu KRS i REGON – w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną,
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
Opłaty
10 zł – opłaty skarbowej za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu na rzecz Urzędu Miejskiego w Słubicach (na rachunek bankowy lub kasie).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Starosty Powiatu Słubickiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Uwagi
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz.1137 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.