ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2018-09-26 13:32:26

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Osoba kontaktowa

Michalina Ostrowska-Kucza

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302 i 303 

Telefon kontaktowy

95-759-20 45

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Decyzja administracyjna – zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302 

Wymagane Dokumenty

WYMAGANE DOKUMENTY
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów:
  1. sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
 
Zbieranie odpadów:
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania,
-           oznaczenie miejsca zbierania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych
                        odpadów,
-           wskazanie maksymalnej  masy poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalnej     łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane
w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku,
-           wskazanie największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającej z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego
lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,
-           wskazanie całkowitej pojemności (wyrażonej w Mg) instalacji, obiektu budowlanego
lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,
-           szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów,
-                       przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby
i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
-           oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów,
-          opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
-           opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności  objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
-           proponowana forma i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o których mowa w art. 48a ustawy o odpadach,
      -           informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
 
Przetwarzanie odpadów:
 
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
-           określenie  masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu,
-           oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
-           wskazanie maksymalnej  masy poszczególnych rodzajów odpadów
i maksymalnej     łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane
w okresie roku,
-           wskazanie największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane
w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającej z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,
-           wskazanie całkowitej pojemności (wyrażonej w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,
-           szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy
o odpadach, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
-           przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby
i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
-           oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
-           opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
-           opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
-           proponowana forma i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o których mowa
w art. 48a ustawy o odpadach,
-           informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
-           czytelny podpis
            lub
2)         według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  • Dokumenty wymagane do wniosku:
  •  
-           oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa
– w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł,
-           dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie),
-           dokument potwierdzający prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, prawo użytkowania albo umowę dzierżawy nieruchomości, o której mowa w art. 41b ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
a) w przypadku zbierania odpadów niebezpiecznych, zbierania odpadów komunalnych lub odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych,
b) w przypadku zbierania odpadów niebezpiecznych, zbierania odpadów komunalnych lub odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych,
  •  
  •  
  • art. 4 ust.  2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  w  przypadku  gdy  dla  terenu,  którego  wniosek  dotyczy,  nie został  uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, o ile jest wymagana,
  • art. 4  ust. 2a  ustawy  z dnia  24 sierpnia 1991 r. o ochronie  przeciwpożarowej,
  •  
  •  
  1. posiadacza odpadów będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
  2. wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej posiadacza odpadów będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
za przestępstwa przeciwko środowisku lub przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia  6 czerwca   1997 r. - Kodeks karny,
  • ustawy z dnia 28 października 2002 r.
    o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,
  •  
  •  
  1. posiadacza odpadów będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
  2. posiadacza odpadów będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna,
w ostatnich 10 latach nie wydano ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia
na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia
na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 z dnia 14 grudnia 2012 r.
oodpadach,

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa w wysokości: 616,00 zł za zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów,
  2. Opłata w  wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach28 8371 0009 0009 1936 2000 0010

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Odpady przewidziane do zbierania i przetwarzania winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów.
UWAGA!
Od 1 stycznia 2018 r. do wniosku należy dołączyć pozwolenie wodnoprawne lub zaświadczenie o  przyjęciu zgłoszenia wodnoprawnego, o których mowa w art. 388 ust 2 pkt 9 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, o ile wydanie pozwolenia wodnoprawne lub zgłoszenia wodnoprawnego jest wymagane.
 
Oświadczenia, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Podstawa prawna

Art. 41 ust.1 i ust. 5 oraz art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony