Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewówSzczegóły informacji
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-25 13:47:24
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy
Osoba kontaktowa
Krzysztof Derejsabicz
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302 i 303
Telefon kontaktowy
95-759-20 45
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna – zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302
Wymagane Dokumenty
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów:
1) sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
- dane wnioskodawcy: imię i nazwisko lub nazwa firmy lub pieczęć nagłówkowa oraz adres zamieszkania lub siedziby firmy,
- adres nieruchomości (nr ewid. działki, obręb) z której mają/(ma) być usunięte drzewa/o i krzewy,
- tytuł prawny władania ruchomością (podać formę władania, nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń, o którym mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 ustawy o ochronie przyrody),
- nazwa gatunku drzew lub krzewów wnioskowanych do usunięcia,
- obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm,
- wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew w m2,
- określenie przyczyny usunięcia drzew i krzewów,
- termin zamierzonego usunięcia drzew i krzewów,
- wskazanie, czy usunięcie drzew i krzewów wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- czytelny podpis
lub
2) według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
- Załączniki wymagane do wniosku:
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 kodeksu cywilnego,
- oświadczenie zarządu o udostępnieniu informacji zamiaru złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów w przypadku wniosków składanych przez spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
Oświadczenia o których mowa w pkt 1) i pkt 2) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- zgoda właściciela nieruchomości na której rosną drzewa i krzewy przeznaczone
do usunięcia, w przypadku gdy osoba lub podmiot występujący z wnioskiem nie jest właścicielem, jeżeli jest wymagana,
do usunięcia, w przypadku gdy osoba lub podmiot występujący z wnioskiem nie jest właścicielem, jeżeli jest wymagana,
- rysunek lub mapa, określające usytuowanie drzew i krzewów w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących na tej nieruchomości, w przypadku wniosku, który nie dotyczy planowanej inwestycji,
- projekt zagospodarowania terenu, w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane - określający usytuowanie drzew i krzewów w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych projektowanych na tej nieruchomości, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane,
- projekt planu nasadzeń zastępczych lub projekt planu przesadzenia drzew i krzewów, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki/terenu wraz z informacją o liczbie, gatunku lub odmianie drzew i krzewów oraz planowanym terminie ich wykonania, jeżeli wnioskodawca planuje posadzenie /przesadzenie drzew
i krzewów,
i krzewów,
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach lub postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona
na wniosek realizującego przedsięwzięcie.
na wniosek realizującego przedsięwzięcie.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
- Za wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów nie pobiera się opłaty skarbowej
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
- Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Starosta jest organem właściwym do udzielenie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy - z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu.
Podstawa prawna
Art. 83 i 90 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody.