ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia na zbieranie odpadów Drukuj informacjęSprawa: Pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia na zbieranie odpadów

Szczegóły informacji

Pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia na zbieranie odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-03-25 09:50:25

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Osoba kontaktowa

Krzysztof Derejsabicz

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302 i 303

Telefon kontaktowy

95-759-20 45

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Decyzja administracyjna – pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia
na zbieranie odpadów.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok 302 

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wydanie  pozwolenia na wytwarzanie odpadów z uwzględnieniem zezwolenia
    na przetwarzanie odpadów:
  1. sporządzony samodzielnie, zwierający następujące dane:
 
Wytwarzanie odpadów:
-           oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,
-           oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji
za eksploatację instalacji zgodnie  z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183b ustawy Prawo ochrony Środowiska,
-           adres zakładu, na którego terenie  prowadzona jest eksploatacja instalacji,
-           informacja o tytule prawnym do instalacji,
-           informacja o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystyka techniczna źródeł powstawania i miejsc emisji,
-           ocena stanu technicznego instalacji,
-           informacja o rodzaju prowadzonej działalności,
-           opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji,
-           blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska,
-           informacja o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację,
-           wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji – aktualnych i proponowanych 
– w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w  warunkach odbiegających
od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia,
-           warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment  
                  zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji,
-           proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych
z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub 
                  ewidencjonowania wielkości emisji,
-           deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej  
                  części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji  
                  jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie,
-           deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ
na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji,
-           deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym
w art.191a ustawy Prawo ochrony środowiska (zgodnie z którym pozwolenie może być wydane na wniosek podmiotu podejmującego realizację nowej instalacji),
-           czas, na jaki wydane ma być pozwolenie,
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania,
z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości,         
-           określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania
w ciągu roku,
-           wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczenia ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko,
-           opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania,   transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów,
-           informacja o spełnieniu wymogów, o których mowa w art. 143 ustawy Prawo ochrony środowiska, w przypadku wniosku dotyczącego instalacji nowo uruchamianych lub
w sposób istotny zmienianych,
 
Zbieranie odpadów:
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania,
-           oznaczenie miejsca zbierania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych
                        odpadów,
-           szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów,
-                       przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby
i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
-           oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie 
zbierania odpadów,
            -           opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności  
                        objętej zezwoleniem,
      -           opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności 
                  objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność
                  ta była prowadzona,
       -          informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
      -           czytelny podpis
            lub
2)         według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  • Dokumenty wymagane do wniosku:
-           dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,
-           oświadczenie w celu ustalenia wysokości opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia
-           oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa
– w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,
-           dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania
w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
-           streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
-           dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa
się magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie),
-           kopia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko, wraz z kopią załączników, o ile taka decyzja była wymagana, albo kopię takiej decyzji, jeżeli została wydana, w przypadku, jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych (dotyczy wytwarzania odpadów),
-           decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
o ile jest wymagana (dotyczy zbierania odpadów).

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Opłaty

  • Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów wynosi:
-           w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą – 2011,00 zł,
-           w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców – 506,00zł,
-           pozostałe – 506,00 zł
  • Opłata skarbowa w wysokości: 616,00 zł za zezwolenie na zbieranie odpadów, w wysokości 616,00 zł
  • Opłata w  wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
  • Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Uwagi

Odpady przewidziane do transportu winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra
Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów 

Podstawa prawna

Art. 180 pkt 3, 180a i 184 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz art. 42 ust. 1 w związku z art. 45 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony