Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na zbieranie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na zbieranie odpadówSzczegóły informacji
Zezwolenia na zbieranie odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Ogłoszono dnia: 2016-03-25 09:23:02
Termin załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy
Osoba kontaktowa
Krzysztof Derejsabicz
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302 i 303
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302 i 303
Telefon kontaktowy
95-759-20-45
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna – zezwolenie na zbieranie odpadów.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
pok. 302
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów:
- sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania,
- oznaczenie miejsca zbierania odpadów,
- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów,
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
- czytelny podpis
lub
- według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Dokumenty wymagane do wniosku:
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie),
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,o ile jest wymagana.
Czas realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Opłaty
- Opłata skarbowa w wysokości: 616,00 zł za zezwolenie na zbieranie odpadów,
- Opłata w wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Odpady przewidziane do zbierania winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów
Podstawa prawna
Art. 41 ust.1 oraz art. 42 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.