ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenia na przetwarzanie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenia na przetwarzanie odpadów

Szczegóły informacji

Zezwolenia na przetwarzanie odpadów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa

Ogłoszono dnia: 2016-03-25 08:53:33

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Osoba kontaktowa

Krzysztof Derejsabicz

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach ul. Piłsudskiego 20 69-100 Słubice Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa pok.302 i 303 

Telefon kontaktowy

95-759-20 45

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Decyzja administracyjna – zezwolenie na przetwarzanie odpadów

Miejsce odbioru

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów:
  1. sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
-           określenie  masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu,
-           oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
-           szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy
o odpadach, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
-           przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
-           oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
-           opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
-           opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
-           informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
-           czytelny podpis
lub
2)         według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  • Dokumenty wymagane do wniosku:
-           dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za udzielone zezwolenie
-           oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa –
                         w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty                                        
skarbowej
-           dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się
magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie)
-           decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
o ile jest wymagana.

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów:
  1. sporządzony samodzielnie, zawierający następujące dane:
-           wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
-           określenie  masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu,
-           oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
-           wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
-           szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy
o odpadach, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
-           przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
-           oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
-           opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
-           opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
-           informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
-           czytelny podpis
lub
2)         według wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale:
Co i jak załatwić w Urzędzie? – Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słubicach, wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  • Dokumenty wymagane do wniosku:
-           dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej za udzielone zezwolenie
-           oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa –
                         w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty                                        
skarbowej
-           dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się
magazynowanie odpadów (oryginał do wglądu lub kopia potwierdzona notarialnie)
-           decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
o ile jest wymagana.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później  niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Opłaty

  • Opłata skarbowa w wysokości 616,00 za wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów.
  • Opłata w  wysokości 17,00 zł za złożenie pełnomocnictwa, w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
  • Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Słubicach.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Słubickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Uwagi

Odpady przewidziane do przetwarzania winny być sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra
Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów 

Podstawa prawna

Art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony