ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie pozwolenia na rozbiórkęDrukuj informacjęSprawa: Wydanie pozwolenia na rozbiórkę

Szczegóły informacji

Wydanie pozwolenia na rozbiórkę

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Administracji Architektonicznej i Budowlanej

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:00

Termin załatwienia

W terminie jednego miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane w terminie do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.

Osoba kontaktowa

Anita Kukiel, Jagoda Wasilewska, Janusz Pabisiak, Dariusz Śmielewicz

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach

ul. Piłsudskiego 20

69-100 Słubice

pok. 4, 7, 8, 9

Telefon kontaktowy

95 759 20 31

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

W postępowaniu administracyjnym organ  sprawdza  kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Inwestora do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie  sprawa pozostaje bez rozpatrzenia. Następnie powiadamia się strony postępowania. W razie konieczności organ uzgadnia projekt z Lubuskim Konserwatorem Zabytków.
W trakcie postępowania informacji udziela pracownik prowadzący postępowanie.
Postępowanie administracyjne kończy wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach

ul. Piłsudskiego 20

69-100 Słubice

pok. 4, 7, 8, 9

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). W przypadku ustanowienia Pełnomocnika upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową.
2. Zgoda właściciela obiektu (jeżeli nie jest nim wnioskodawca);
3. Szkic usytuowania obiektu budowlanego;
4. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
5. Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
 
W zależności od potrzeb:
1. Projekt rozbiórki obiektu;
2. Pozwolenie właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków lub decyzja Generalnego Konserwatora Zabytków w przedmiocie skreślenia obiektu z rejestru zabytków;
3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowieniu pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Opłaty

Opłatę skarbową uiszcza się zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej  (t.j. Dz.U. z 2015r., poz. 783 ze zm.) w wysokości 36 zł za każdy obiekt.
 
Opłatę skarbową uiszcza się na konto:
Gmina Słubice
ul. Akademicka 1; 69-100 Słubice
29 8371 0009 0009 5514 2000 0010
 
Potwierdzenie opłaty przedkłada się wraz z wnioskiem

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, a gdy decyzja została ogłoszona ustnie-od dnia jej ogłoszenia stronie zgodnie z art. 129 §1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo  budowlane (t. j. Dz.U. z 2013r.  poz. 1409 ze zm.).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t .j. Dz.U. z 2013r., poz. 267).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j.: Dz.U. z 2015r., poz. 783)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony