ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właścicielaDrukuj informacjęSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właściciela

Szczegóły informacji

Wyrejestrowanie pojazdu na wniosek właściciela

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:09

Termin załatwienia

Do 30 dni.

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice
Wydział Komunikacji i Dróg
 

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
Załączniki:
  • w przypadku złomowania pojazdu:
    • zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do demontażu lub o przyjęciu  do demontażu niekompletnego pojazdu – w przypadku złomowania pojazdu w kraju,
    • dokument potwierdzający złomowanie pojazdu za granicą (wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego),
    • dowód rejestracyjny. 
    • kartę pojazdu, jeżeli była wydana. 
    • tablice rejestracyjne.
  • w przypadku kradzieży pojazdu:
    • oświadczenie złożone przez wnioskodawcę pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań. 
    • zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia
    • dowód rejestracyjny. 
    • kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
  • w przypadku udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
    • dowód rejestracyjny. 
    • kartę pojazdu, jeżeli była wydana. 
    • tablice rejestracyjne. 
    • dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań,o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U Nr 132 poz. 622 z późn. zm.). 
  • w przypadku wywozu pojazdu z kraju:
    • dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicą. 
    • stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą.
    • dowód rejestracyjny pojazdu
    • karta pojazdu jeżeli była wydana.
    • tablice rejestracyjne.
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania oraz kopia dowodu osobistego osoby udzielającej pełnomocnictwa.
Do wglądu:
  • dowód osobisty lub zaświadczenie o zameldowaniu i dokument ze zdjęciem np. prawo jazdy, paszport – w przypadku osób fizycznych,
  • wypis z aktualnego wyciągu KRS i REGON – w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną,
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.

Opłaty

10 zł – opłaty skarbowej za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu na rzecz Urzędu Miejskiego w Słubicach (na rachunek bankowy lub kasie). 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., za pośrednictwem Starosty Powiatu Słubickiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji. 

Uwagi

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz.1137 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony