ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zawiadomienie o zbyciu pojazduDrukuj informacjęSprawa: Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Szczegóły informacji

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 12:08:09

Termin załatwienia

do 30 dni.

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice

Telefon kontaktowy

957770244

Adres e-mail

Sposób załatwienia

Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024 r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania. Przypominamy też naszym Mieszkańcom, że zawiadomienie o zbyciu pojazdu nie wymaga wizyty w Wydziale Komunikacji i można je:
  1. przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP:
Adres ePUAP: /starostwoslubice/skrytka
Adres e-Doręczeń: AE:PL-75797-46321-VJHJC-20
2. przesłać drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego w Słubicach, ul. Piłsudskiego 20, 69-100 Słubice
3. złożyć w punkcie w BOI Starostwa, w budynkach przy ulicy ul. Piłsudskiego 20, 69-100 Słubice

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Słubicach
Wydział Komunikacji i Dróg
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
  • kopia dokumentu na podstawie którego dokonano zbycia pojazdu,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
 Do wglądu:
  • dowód osobisty,
  • oryginał aktualnego wyciągu z KRS i REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną) lub kopia potwierdzona podpisem, datą i pieczęcią osoby upoważnionej,

Opłaty

Bez opłat.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Uwagi

Dotychczas nabywcy używanych samochodów mieli prawo zgłosić nabycie pojazdu, nie składając wniosku o jego rejestrację. Jednak od 1 stycznia 2024 r. obowiązek ten zostaje zniesiony. Każda osoba, która kupi lub odziedziczy używany samochód, będzie musiała go zarejestrować w ciągu 30 dni od daty nabycia lub dziedziczenia. 
Zgodnie z ww. przepisami, od 1 stycznia 2024 r. zawiadomienia o zbyciu pojazdu dokonuje się u starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) lub czasowego zamieszkania. 
 
Osoby, które nie zawiadomią starosty o zbyciu pojazdu w odpowiednim terminie, będą natomiast podlegać karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
 
Zgodnie z art.  78 ust. 2 pkt. 2 i 1 ustawy z 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym - 
Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
1)
zbyciu pojazdu;
2)
zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym 
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony